FAQ - odpovědi na často kladené otázky

 

1) Cloud Server

2) Cloud Mail

3) Cloud Newsletter

4) Cloud Disk

5) Fakturace

6) Obecné

 

1) Cloud Server

Cloud Server je zřízen do 55 sekund od připsání platby na náš účet.
V případě individuálních požadavků a nastavení server zřídíme v rámci běžné pracovní doby do 24 hodin od obdržení objednávky.
HW lze upgradovat dle vašich požadavků a dle technických možností serveru. Úpravu provedeme na základě autorizovaného požadavku.
Do požadavku prosím uveďte souhlas s restartem serveru a čas, kdy je možné zásah provést.
Variantou managed zajistíme kompletní instalaci OS a jejich komponent s následnou správu a nepřetržitý chod serveru našimi zkušenými administrátory. Pomocí webového rozhraní Centrum administrace můžete velmi efektivně a jednoduše spravovat domény, webové aplikace, databáze, e-mailové schránky a ostatní webhostingové produkty. Není nutné se starat o nastavení, zabezpečení, instalaci komponent nebo update operačního systému.
U housing serverů s vlastní administrací je v ceně služby pouze instalace operačního systému. O veškerý další software, aktualizace atd. se staráte sami.
U housing serveru (s vlastní administrací) se vždy nastavuje pro zákazníka administrátorský účet. U managed serverů se zřizují pouze uživatelské přístupy přes ssh nebo ftp, ale zákazníkovi se nenastavují root práva.
Aktuální nabídka operačních systémů je dostupná zde.
Vše je na individuální domluvě. U serverů s vlastní administrací nainstalujeme operační systém, SSH, případně apache, MySQL, PHP. U managed serverů dle potřeb zákazníka.
Přidání požadovaného množství IP adres probíhá během vyplňování objednávky, kde zákazník zadá potřebné množství. Tato možnost je zpoplatněna dle aktuálního ceníku. Zajisté není problém s dodatečným přidělením další IP na základě autorizovaného požadavku.
V základu každého Windows Serveru jsou 2 terminálové licence (v jeden okamžik se na server mohou přihlásit dva uživatelé). Přidání požadovaného množství RDP licencí probíhá na základě zaslané autorizované žádosti. Tato možnost je zpoplatněna dle aktuálního ceníku.
Ano, SLA volíme individuálně dle typu služby a dle konkrétního zabezpečení. U Cloud Serverů je standardně garantována dostupnost 99,99 %.
Můžete u nás provozovat vše, co je v souladu se zákony ČR.
Přenos dat na našich serverech nijak neomezujeme.
Pro naše cloudové služby využíváme výhradně technologické vybavení předních dodavatelů DELL a CISCO. Technické řešení postaveno na tzv. redundantní infrastruktuře ve dvou geograficky nezávislých oblastech.
Virtualizace je založena na profesionálních platformách VMware vSphere a Microsoft Hyper-V.
Routing a přebírání konektivity probíhá na dvou 10Gbit routerech CISCO. Jako páteřní switche v primárním datacentru jsou použity 25Gbit konvergované switche Dell, spojené 2x 100Gbit propojem. Zbytek LAN a SAN infrastruktury i optický okruh využívá 10Gbit linky, s plánovaným přechodem na 25Gbit.
V případě volby této služby zajistíme zcela automatickou a pravidelnou zálohu veškerých dat. U služby Cloud Server bez naší SW administrace se v nočních hodinách provádí záloha celého IMG obrazu virtuálního serveru a v případě naší SW administrace serveru se zálohují veškeré důležité data (FTP, DB, logy, nastavení aj.). Udržováno je 7 záloh zpět po dobu 14 dní. Na požádání provedeme kompletní obnovu z vybrané zálohy, nebo obnovíme pouze požadovaný soubor, adresář apod.
Primární datacentrum je umístěno v administrativní budově společnosti Zoner. Zálohovací a replikační software, pro tzv. off-site zálohování, se nachází v sekundárním datovém centru Kovoterm na ulici Cejl v Brně.
Spojení je zajištěno optickým okruhem s dvěma fyzicky nezávislými trasami tak, aby bylo garantováno spojení lokalit i při přerušení jednoho z optických propojů. Konektivitu obstarávají dva různí dodavatelé, jeden je připojen v primárním a druhý v sekundarním datacentru.
Příčin může být hned několik:
  • Zadáváte chybné přihlašovací údaje
  • Server je vypnutý - stav serveru si můžete ověřit v detailu služby v Centru administrace.
  • Dobíhají aktualizace, bluescreen (tzv. modrá obrazovka smrti), checkdisk (kontrola disku při spuštění systému), zamrzlé VPS atd. - stav doporučujeme zkontrolovat přes aktuální snímek obrazovky v Centru administrace. V případě Linux serveru je možné se na server připojit přes servisní konzoli a provést potřebný zásah.
Po navýšení je třeba dodatečně provést rozšíření oddílu (disk partition) přímo na serveru.
Na Windows serverech je použita tzv. Dynamic Memory - paměť je postupně přidělována dle požadavků serveru.
Rozdělení disku je dle OS a dané distribuce liší. U Linux serverů je diskový prostor rozdělen následovně. Rozdělení HDD oddílu u Windows serverů je k dispozici zde.
Pro oblokování přístupu zašlete prosím autorizovaný požadavek.
Dbejte prosím zvýšené opatrnosti při úpravách nastavení omezení přístupu ke vzdálené ploše, a před uložením nastavení pečlivě kontrolujte zadávané IP adresy. Důrazně však nedoporučujeme použití Restore Default Policy, to vrátí původní nastavení firewallu do výchozího stavu, mj. tedy zcela zakáže ping a RDP.
Počet domén není nikterak omezen, záleží pouze na systémových parametrech serveru a náročnosti daných aplikací. S výběrem konfigurace Vám rádi pomůžeme.
Pro zřízení serveru potřebujeme znát doporučené parametry pro danou aplikaci. Ty Vám dle použité verze Pohody/Money S3, a vašeho způsobu využití, doporučí její vydavatel.
Přenos stávajících dat na server přímo neprovádíme, to je čistě v režii zákazníka v kooperaci s vydavatelem aplikace (Stormware/Solitea), nebo některým z certifikovaných partnerů.

 

2) Cloud Mail

Nastavení svého poštovního klienta můžete provést dle postupů uvedených zde.
Vaše e-maily zálohujeme denně v nočních hodinách. K dispozici je zpětně 30 denních záloh. Zálohujeme aktuální obsah schránek, strukturu složek, nastavení filtrů. Nezálohují se však zprávy, které byly forwardované dál bez příznaku lokální kopie, případně smazané filtračními pravidly apod.
Kompletní obnovu z konkrétní zálohy, či obnovení požadovaného souboru apod., provedeme na základě autorizovaného požadavku. Tato obnova je zpravidla zpoplatněna jednorázovým administrativním poplatkem ve výši 490,- bez DPH.

 

3) Cloud Newsletter

Po zřízení služby Vám byl na email zasláno potvrzení s podrobnými informacemi pro nastavení poštovního klienta.
Celkový počet možných odeslaných zpráv se liší dle konkrétní varianty.
V případě blížícího se maximálního počtu zpráv, které je možno za měsíc odeslat, budete informování emailem.

 

4) Cloud Disk

Postupy pro připojení pro nejpoužívanější typy OS naleznete v sekci Cloud Disk.
Ano, k dispozici je 30 denních záloh zpětně.
Kompletní obnovu z konkrétní zálohy, či obnovení požadovaného souboru apod., provedeme na základě autorizovaného požadavku. Tato obnova je zpravidla zpoplatněna jednorázovým administrativním poplatkem ve výši 490,- bez DPH.

 

5) Fakturace

Výzvy k úhradě a daňové doklady jsou automaticky zasílány na fakturační emailovou adresu, kterou zákazník má nastavenou v zákaznickém účtu, na kterém jsou služby vedeny.
Výzvy k úhradě i daňové doklady si zákazník může ve svém Centru administrace zobrazit, stáhnout, přes výzvy se může i prokliknout k možnosti jejich rychlé uhrady přes naše platební rozhraní.
Výzvy k úhradě i daňové doklady jsou generovány automaticky dle údajů uvedených v centru administrace zákaznického účtu, na kterém jsou vedeny konkrétní služby.
Pro změnu údajů na dokladech a výzvách je tedy třeba, aby si zákazník nejprve upravil údaje na zákaznickém účtu. Pokud následně kontaktuje z kontaktního emailu svého zákaznického účtu zákaznickou podporu na email info@zonercloud.cz budou mu výzvy nebo doklady přegenerovány a přeposlány.
Nejrychlejší formou úhrady je platba platební kartou, která musí být aktivovaná pro platby online.
Platby přes toto rozhraní bývají připsány obvykle během dvou hodin.

 

6) Obecné

Co nejdříve se, prosím, obraťte na naši zákaznickou podporu, aby mohlo dojít k vyřešení vašeho problému.
Výpověď služby, včetně souhlasu se smazáním dat, nám zašlete autorizovaným požadavkem. Výpovědní lhůta činí jeden kalendářní měsíc a začíná plynout 1. dnem kalendářního měsíce následujícího po dni, kdy nám byla písemná výpověď doručena.
Budeme rádi za jakoukoli zpětnou vazbu a uvedení důvodu výpovědi. Pokud nejste se službou spokojen/a, obraťte se na naši podporu, věříme, že problém dokážeme vyřešit ke spokojenosti obou stran.

 

Tým ZonerCloud
Web: www.zonercloud.cz
E-mail: info@zonercloud.cz